cum alegem parchetul ?

28 August, 2015

 

Alegerea tipului de parchet pare simpla, asta pana cand ajungi in situatia de a cauta efectiv tipul/modelul cel mai bun. In primul rand nu exista parchetul cel mai bun, cel mult putem identifica parchetul cel mai potrivit pentru o anumita incapere. Mai intai parchetul se imparte in trei mari categorii: parchet laminat, cel mai ieftin pana nu demult, deoarece stratul suport nu este din lemn ci dintr-un compus pe baza de lemn (relativ asemanator cu hartia si cartonul). Acesta este acoperit de un film care poate imita ca aspect orice esenta de lemn cu usurinta, astfel ca aspectul redat de parchetul laminat poate fi foarte variat. Acest film nu este foarte rezistent in timp, acesta fiind principalul dezavantaj al parchetului laminat. Un alt dezavantaj este rezistenta foarte scazuta la umezeala, acest tip de parchet fiind contraindicat pentru orice zona potential afectata de umiditate. Tehnologia din ultimii ani permite totusi folosirea unui film imbunatatit din punct de vedere al rezistentei la umezeala, oferind totodata posibilitatea de imprimare a fotogafiilor pe acest film (lucru imposibil de realizat in acest moment la alte tipuri de parchet), insa aceste tehnologii moderne urca semnificativ pretul parchetului, pierzandu-se astfel motivul principal pentru care majoritatea persoanelor alege aceasta varianta de parchet. Parchetul din lemn masiv ramane un tip de parchet putin pretentios, relativ rezistent la apa si cu marele avantaj ca se poate reconditiona de mai multe ori pe parcursul utilizarii lui. Este mai scump decat parchetul laminat clasic si mult mai greu (si mai scump) de montat. Fiind din lemn, care se gaseste din belsug in tara noastra, este des intalnit si la micii intreprinzatori, la preturi mai accesibile decat in magazinele specializate, insa fara certificate de conformitate sau garantie. Varianta cea mai eleganta in acest moment o reprezinta parchetul stratificat (de obicei triplu stratificat, varianta dublu stratificata pierzand destul de mult din rezistenta mecanica a primei variante). Acesta se monteaza mai usor decat parchetul masiv insa nu poate fi reconditionat in timp. Daca se prefera varianta reconditionabila, atunci se impune un montaj asemanator cu cel al parchetului din lemn masiv, numarul de reconditionari este insa mult redus in comparatie cu cel din lemn masiv. Pretul unui metru patrat de parchet stratificat se situeaza in magazinele specializate intre 25 si 150 de euro. Toate tipurile de parchet vin in grosimi diferite, pretul fiind proportional cu grosimea parchetului. Grosimea mai mare este de preferat indiferent de tipul parchetului.

pretul cel mai mic, prietenul nostru?

17 August, 2015

 

Este cunoscut faptul ca atat la nivel de achizitii publice cat si la nivel de achizitii private, criteriul cel mai mic pret este de cele mai multe ori aplicat pentru a se alege firma de constructii care execute lucrarile. O vorba spune ca suntem prea saraci pentru a cumpara lucruri ieftine. Este valabil cu atat mai mult cu cat achizitia ce urmeaza a fi facuta este mai mare. O constructie pe care se cer putini bani din partea firmei de constructii inseamna materiale ieftine (ceea ce nu inseamna in 100% din cazuri calitate mai proasta, dar se aplica in majoritatea cazurilor) si mai ales mana de lucru necalificata. Daca materialele respecta anumite norme de minima calitate, impuse de autoritatile nationale si europene, la capitolul manopera lucrurile pot fi mult mai grave. Nu sunt putine cazurile in care sunt necesare reparatii capitale dupa doar 1-2 ani de la darea in folosinta a cladirilor. Solutia? Evitati meseriasii si echipele de muncitori care nu lucreaza cu acte, o lucrare nefacturata nu beneficiaza de garantie si de cele mai multe ori problemele nu se vad la predarea lucrarii ci la scurt timp dupa, cand meseriasii au incasat deja banii si au plecat. Concluzia: apelati la o firma de constructii care ofera facturi, garantii scrise si devize detaliate ale lucrarilor ce urmeaza a fi executate si scapati de grijile reparatiilor ulterioare.

Investitii pe Transfagarasan

1 August, 2015

 

CNADNR isi propune sa contracteze servicii pentru realizarea unei expertize tehnice si a unui studiu de fezabilitate pentru reabilitarea Transfagarasanului. Firma de constructii castigatoare va reabilita si va moderniza drumul existent, astfel incat acesta sa fie circulabil pe toata perioada anului. Pentru studiu se vor plati 2,99 milioane de lei fara TVA si acesta va trebui sa fie realizat in decursul a nu mai mult de 12 luni. In prezent acest traseu se inchide pe timpul iernii din cauza faptului ca in zona nu actioneaza utilaje de deszapezire si unele portiuni de drum nu au parapeti de siguranta.

Schimbari la varful NEPI

16 august 2015

 

NEPI, unul dintre cei mai mari jucatori pe piata imobiliara din Romania, are un nou CEO. Martin Slabbert, cel care impreuna cu Victor Semionov fonda in 2007 acest fond de investitii, a demisionat din functia de CEO, dupa ce a ridicat activele fondului la aproape 1.5 miliarde de euro, din care cea mai mare parte se afla in Romania. Semionov, care a ocupat functia de chief operating officer, a demisionat alaturi de Slabbert si declara ca demisiile lor vin ca urmare a faptului ca doresc sa se dedice unui alt business. In colaborare cu firme de constructii din Romania, fondul a investit in proiecte precum Mega Mall şi Promenada din Bucuresti, Vulcan Value Center, City Park Constanţa, Ploieşti Shopping City, Brăila Mall, Galaţi Shopping City, Cluj Napoca The Office si altele. Alexandru Morar, directorul executiv de pana acum al NEPI, a fost numit in functia de CEO a acestui grup.

Constructiile sunt in revenire

15.08.2015

 

O stire imbucuratoare pentru orice firma de constructii a fost comunicata de Institutul National de Statistica: volumul total al lucrarilor in constructii a crescut cu 10,3% in primul semestru din 2015, in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut. Lucrarile de reparatii capitale au crescut cu 14%, cele de reparatii curente cu 11% si lucrarile de constructii noi cu 9,3%. Cifra ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate este de 10,9%. In luna iunie, una din lunile de varf in constructii, cresterea a fost de 13,5% pe totalul volumului de lucrari, cea mai importanta crestere fiind pe ramura constructiilor nerezidentiale cu 43,8%. Se confirma astfel tendinta din utimii ani semnalata de firmele de constructii, cea de revenire pe un trend ascendent. Cresterea este in concordanta cu situatia economica generala din Romania, in trimestrul al doilea fiind raportata o crestere a PIB cu 0,1 % fata de primele luni din acest an.